Меню сайту
Календар
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
4 класЗавдання олімпіади з української мови І варіант Виберіть варіант правильної відповіді. 1 бал за правильну відповідь 1. Текст – це: а) кілька зв’язних речень, об’єднаних спільною думкою; б) кілька зв’язних слів; в) два і більше речень. 2. Основна думка тексту – це: а) те, про що розповідається в тексті; б) головне, що хотів сказати автор; в) зміст останнього речення. 3. Яке запитання можна поставити до тексту-міркування: а) який предмет? б) чому так сталося? в) яка відбулася дія? 4. У якому рядку всі слова – іменники: а) рух, завдання, бігати; б) дія, молодий, життя; в) звертання, сміливість, читання? 5. У якому рядку всі іменники належать до назв неістот: а) птах, листя, вітер; б) книга, хата, осінь; в) яблука, груші, садівник? 6. Виберіть рядок, у якому записано слова-антоніми а) веселий, весілля; б) веселий, радісний; в) веселий, сумний. 7. Виберіть слово, яким можна замінити вислів бити байдики а) шкодити; б) ламати; в) лінуватися. 8. Закінчіть речення: Прикметник – це частина мови, яка… а) виражає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке?; б) виражає предмет і відповідає на питання хто? що?; в) виражає ознаку і відповідає на питання як? де? куди? 9. У якому рядку в усіх словах пропущено різні букви? а) Кни _ка, сте_ ка, подру_ ка; б) щ _ б_ тати, зв_с_лити, з_л_ніє; в) ле_ко, ва_ко, ри_ка. 10. У якому рядку в усіх словах пропущена одна і та ж буква? а) Д_ректор, г_рбарій, л_мон; б) с_кунда, оч_рет, пш_ниця; в) в_лос_пед, к_шеня; ап._льсин. 11. Яке речення є спонукальним? а) Падає білий і лапатий сніжок на наш лужок. б) Дощик поливає, лужок оживає. в) Полий, дощику, наш лужок. 12. Яке речення є складним? а) Прилети, синичко, до нашого віконечка. б) Ми повісили годівнички - прилетіли синички. в) Дбайливі дітлахи піклуються про пташок, підгодовують їх. Запишіть відповіді наступних завдань у зошит. 13. Знайдіть речення з однорідними членами. Підкресліть їх.(2 бали) а) Завітай, ясне сонечко, у моє віконечко. б) Пригріває сонечко землю, радіє вона. в) Сонечко бавиться, виграє яскравим своїм промінням. 14. Запишіть слова в алфавітному порядку. Поставте у них наголос. Виділене слово розберіть за будовою. Встав пропущену букву.(5 балів) Ознака, ч_тання, в_разно, запита_ня. 15. Запишіть словосполучення в дві колонки: в першу – з числівниками, у другу – з прикметниками.(3,5 бали) Третій клас, дружний клас; навчальний рік, восьмий рік; четвертий урок, останній урок; п’ята книжка. 16. Використайте іменники, подані в дужках, у потрібній формі. Визначте їх відмінок. (2 бали) Дати (білочка); пастись у (луг). 17. Складіть і запишіть свій вірш, використовуючи римовані рядки: (4 бали) _________________________ сонце, _________________________ віконце. _________________________ зорі, _________________________ морі. 18. Напиши твір-міркування.. Придумай до свого твору заголовок. Тема твору - на вибір (20 балів): - Я і мрія моя. - Я і школа моя. - Я й родина моя. ІІ варіант . Виберіть варіант правильної відповіді. Запишіть у зошит лише номер та відповідну букву Тест 1. Текст – це: а) кілька зв’язних слів; б) кілька зв’язних речень, об’єднаних спільною думкою; в) два і більше речень. 2. Речення в тексті пов’язані: а) спільним присудком; б) спільною думкою; в) однаковим початком. 3. Яке запитання можна поставити до тексту-розповіді: а) який предмет? б) чому так сталося? в) яка відбулася дія? 4. У якому рядку всі слова – прикметники: а) рух, завдання, біг; б) легкий, молодий, живий; в) звертається, сміливість, читання? 5. У якому рядку всі іменники належать до назв істот: а) учитель, учень, навчання; б) яблука, груші, садівник; в) птах, лисиця, лісник? 6. Виберіть рядок, у якому записано слова-антоніми а) радість, радісний; б) радість, смуток; в) радість, задоволення. 7. Виберіть слово, яким можна замінити вислів вийти з ладу а) посваритися; б) поламатися; в) розсердитися. 8. Закінчіть речення: Іменник – це частина мови, яка… а) виражає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке?; б) означає назву предмета і відповідає на питання хто? що?; в) виражає ознаку і відповідає на питання як? де? куди? 9. У якому рядку в усіх словах пропущено різні букви? а) Ле_ко, ва_ко, ри_ка. б) щ _ б_ тати, зв_с_лити, з_л_ніє; в) кни _ка, сте_ ка, подру_ ка. 10. У якому рядку в усіх словах пропущена одна і та ж буква? а) Д_ректор, г_рбарій, л_мон; б) с_кунда, оч_рет, пш_ниця; в) в_лос_пед, к_шеня; ап._льсин, 11. Яке речення є спонукальним? а) Завітай, ясне сонечко, у моє віконечко. б) Пригріває сонечко землю, радіє вона. в) Сонечко бавиться, виграє яскравим своїм промінням. 12. Яке речення є складним? а) Падає білий і лапатий сніжок на наш лужок. б) Дощик поливає, лужок оживає. в) Полий, дощику, наш лужок. Запишіть відповіді наступних завдань у зошит. 13. Знайдіть речення з однорідними членами. Підкресліть їх. а) Прилети, синичко, до нашого віконечка. б) Ми повісили годівнички - прилетіли синички. в) Дбайливі дітлахи піклуються про пташок, підгодовують їх. 14. Запишіть слова в алфавітному порядку. Поставте у них наголос. Виділене слово розберіть за будовою. Встав пропущену букву. Пр_дмет, зага_ка, завдан_я, од_надцять. 15. Запишіть словосполучення в дві колонки: в першу – з числівниками, у другу – з прикметниками. Перший урок, останній урок; восьмий клас, дружний клас; навчальний рік, десятий рік; третя чашка. 16. Використайте іменники, подані в дужках, у потрібній формі. Виконайте повний розбір одного з іменників. Відпочивати на (берег); записати на (сторінка). 17. Складіть і запишіть свій вірш, використовуючи римовані рядки: _________________________ сонце, _________________________ віконце. _________________________ зорі, _________________________ морі. 18. Напиши твір-міркування.. Придумай до свого твору заголовок. Тема твору - на вибір (20 балів): - Я і мрія моя. - Я і школа моя. - Я й родина моя. |