Середа, 18.10.2017, 21:13

Мій сайт

Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 596
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Для розвитку пам"яті

Гра «Снігова куля» (6-7 років)
Мета: розвиток пам’яті, уваги
Діти згадують, як збільшиться куля, коли її котити по снігу до снігової баби. Ведучий називає слово, дитина повторює це слово і додає своє, наступним повторює другий  попередні слова і додає своє.
 
Гра «Піктограми» (3-6 років)
Мета: розвиток образної пам’яті
Слід розпочати з коротких речень, дати добре зрозуміти дитині.
Наприклад: кішка п’є молоко;
Книжка лежить на столі;
Капуста росте на городі;
Дівчина сміється.
Викладач малює піктограми. Потім дитина за його малюнками відтворює речення, з 4 років дитина сама може малювати піктограми.
 
Гра «Здогадайся, що це?» (4-6 років)
Мета: розвиток образної пам’яті
Дитина закриває очі. Дорослий почергово дає, які-не-будь предмети, які дитина спочатку мовчки всі обмацує, потім називає їх. Якщо вона не змогла визначити  якихось предметів, нехай опише, який він був на дотик (холодний/ теплий, важкий/легкий, твердий/ м’який).
Можливий перелік предметів: тенісний м’ячик, шмат хутра, ложка, годинник, дерев’яний кубик, гумка, прапорець, фломастер.
 
Гра «Магазин»(3-5 років)
Мета: розвиток слухової пам’яті
Ведучий уявно посилає дитину в магазин і пропонує запам’ятати всі предмети, які необхідно купити. Прочитати 2-3 предмети, поступово збільшуємо їх кількість у цій грі корисно поміняти ролі.
 
Гра «Опиши друга» (3-5 років)
Мета: розвиток спостережливості, пам’яті, комунікабельності.
З групи дітей вибирають двох, ставлять спиною один до одного. Вони по черзі описують зовнішність один одного (очі, одяг).
Ведучий за потреби підкреслює зовнішні риси дітей.
 
Гра «Що підходить?» (4-5 років)
Мета: розвиток асоціативного мислення, короткочасна пам’ять
Розкладають картки з різними зображеннями: квітка, ложка, стіл, кубики, гребінець. Потім називають слова: свято, сон, обід, гра, волосся. Дитина має підібрати картки, що викликають в неї асоціації з цими словами.
Після цього слід показати дитині обрані картинки; а вона повинна відтворити слова, які потрібно було запам’ятати через асоціації.
 
Гра «Хто більше» (5-6 років)
Мета: розвиток дедуктивності, креативного мислення
Назвати якнайбільше предметів і явищ, які можуть бути: червоними, залізними, круглими, скляними, безкінечними.
 
Гра «У кого більше доказів?» (5-7 років)

Мета: розвиток логічного  мислення, зв’язного мовлення.
  1. Зайдіть аргументи:
– Читати корисно, тому що…
– Сваритися погано, тому що…
– Краще мати багато друзів, тому що..
– Мати собаки-це чудово..
– Одягатися краще, тому що..
– Дивитися довго телевізор шкідливо…
  1. Я хочу…
    – Гратися цілий день..
    – Мені не можна..
    – Пізно ввечері гуляти…
    – З’їсти морозиво..
     
    Гра «Спійманка» (5-7 років)
    Мета: розвиток креативного та логічного мислення
    –   Повторіть назви посуду:
    –   Скільки ніг у карася?
    –   Скільки крил у поросяти?
    –   Скільки крил у індика?
    –   Скільки рук у їжака?
    –   Скільки олівців у порожній коробці?
     
    Гра «Що трапилося?» (5-7 років)
    Мета: розвиток креативного мислення, уяви, мовлення
    Потрібно скласти речення в розповідь:
    – По вулиці їхала машина, тому у Діда Мороза була зелена борода;
    – Падав синій сніг, тому сьогодні наша кішка залишилася голодною;
    – Тато приніс маленьке цуценя, тому ввечері довелося запалювати свічку.
     
    Гра «Яким буває?» (5-7 років)
    Мета: розвиток уміння виділяти властивості предметів, творчого мислення, мови
    Потрібно придумати якнайбільше властивостей: яким буває будинок, дерево, автомобіль, корабель, метелик, кішка.
    Наприклад: будинок буває великим, маленьким, дерев’яним, новим, старим.
     
    Гра «Пошук спільного» (5-7 років)
    Мета: розвиток мислення
    Дітям пропонують два слова. Вони повинні знайти спільні ознаки.
    Наприклад: тарілка – сонце (форма);
    Яблуко – помідор (форма);
    Вазон – ялинка (колір).
     
    Гра «Хто ким буде?» (5-7 років)
    Мета: розвиток уваги, уяви, мислення, мовлення
    Діти сидять  у колі. Ведучий запитує по черзі кожну дитину:
    Ким буде яйце, курча, хлопчик, жолудь, насінина, ікринка, гусениця, борошно, залізо, цегла, тканина, учень, хворий, дівчинка, брунька, цуценя, шкіра, теля, дошка, пташеня, козеня, ягня?
    Під час обговорення відповідей важливо підказати можливість кількості варіантів.
    Наприклад, з яйцями може бути пташеня, крокодил, черепаха, змія, яєчня. Виграє той у кого більше відповідей.