Мета: розвиток уваги, пов’язані з координацією рухів.
Гравці сидять у колі. Ведучий домовляється з ними, що на слово «земля», вимовлене ним, усі повинні опускати руки вниз;
«вода» – витягнути руки вперед;
«повітря» – вгору;
«вогонь» – виконувати обертальні рухи руками; хто помиляється випадає з гри.
Гра «Пальці» (4-6 років)
Мета: розвиток уміння зосереджуватися і утримання уваги.
Гравці сидять у колі. Руки на колінах, пальці, крім великих переплетені. По команді ведучого діти починають повільно обертати великі пальці одним навколо іншого в напрямку, слідуючи за тим, щоб вони не торкалися один одного. Необхідно зосереджувати увагу на цьому русі.
Вправа закінчується через 3-5 хвилин, по команді ведучого.
Гра «Прислів’я» (5-7 років)
Мета: розвиток уваги.
1 учасник гри – відгадувач. Він виходить із приміщення. Кожна дитина отримує по 1 слову відомого прислів’я. Входить відгадувач, за командою відгадую чого учасники вимовляють по черзі кожний своє слово. Потрібно повторювати слово.
Гра «Хто уважний?» (5-6 років)
Мета: розвиток мимовільної уваги, оперативної пам’яті, класифікації
Ведучий зачитує 6 слів з інтервалом у 2-3 секунди. Наприклад: цукерка – троянда – шоколад – ромашка – торт – тюльпан.
Після цього дітям ставлять такі запитання:
– Які назви квітів і скільки їх було у списку?
– У які групи можна об’єднати ці слова?
Гра «Так чи ні ?» (4-6 років)
Мета: розвиток уваги
Гравці стають у коло. Ведучий пояснює завдання: «Якщо ви згідні з твердженням, то піднімає вгору руку і кричить «ТАК», якщо не згодні – опускайте руку та кричіть «НІ»
– Чи є в полі світлячки?
– Чи є в морі рибки?
– Чи є крила у теляти?
– Чи є дзьоб у поросяти?
– Чи є хвіст у півня?
– Чи є ключ у скрипці?
– Чи є рима у вірша?
– Чи нема помилки?
Гра «Стеж за рухом і словом » (4-6 років)
Мета: розвиток розподільної уваги.
Ведучий говорить, що діти повинні показати: ніс, рот, плечі, вухо, але при цьому сам «помиляється». Наприклад: показати брови, а говорити «вухо».
Гра "Будь уважним"
Ведучий пропонує відшукати на кожному малюнку зайву фігуру. Дитина повинна пояснити свій вибір.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |