Субота, 27.04.2024, 20:18

Мій сайт

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 606
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Імідж сучасного педагога

ІМІДЖ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА

                                   Якщо ти думаєш на рік вперед - посади насіння,
                                  Якщо ти думаєш на десятиріччя вперед -  посади дерево,
                                  Якщо ти думаєш на століття вперед – виховай людину!
   Думати на «століття вперед» - основна професійна лінія вчителя. Саме в його руках майбутнє конкретної людини й держави в цілому. Від того, яким буде вчитель в очах свої учнів, від його іміджу, - залежить дуже багато. Учитель – це образ, який залишається у пам’яті дитини назавжди. «Добрий він, чи поганий», - це завжди той, хто завжди знаходиться під пильним поглядом батьків та дітей.
   Тому інтерес до особистості вчителя – це засіб активізації інтересу до предмета. Образ педагога мусить надихати. Як би не був професійно підготовлений учитель, він просто зобов’язаний постійно вдосконалювати свої особисті якості, створюючи таким чином власний імідж.
   Нажаль, переважно учитель не  задумується про свій імідж. А даремно. Для вчителів, чия діяльність реалізується головним чином у спілкуванні з людьми, проблема іміджу має особливо важливе значення.  
  Тому що імідж – це своєрідний інструмент, що допомагає вибудовувати відносини з оточуючими, тим більше, що 85% людей будують своє перше враження на основі зовнішніх даних співрозмовника.
    Позитивний імідж – це професійні вимоги, які ставить суспільство до сучасного вчителя. Адже особистість дитини формується під впливом особистості учителя, іноді, навіть, несвідомим. Відповідно, професія накладає на людину певні обов’язки. Вчитель повинен відповідати своєму соціальному положенню, сукупності уявлень суспільства про сучасну школу та вчителя. 
   Нажаль, цілісної концепції по формуванню іміджу вчителя ще не створено. Але за останній час виросло зацікавлення до педагогічної іміджології. У цьому контексті створено базову модель стандарту діяльності педагога, що включає вісім функцій, які в свою чергу містять по чотири критерії, кожен з яких має  чотири рівні виявлення.
 Слід пам’ятати, що ми зможемо бути цікавими і корисними для своїх учнів тоді, коли знатимемо більше них. Але , звичайно, ми не завжди можемо бути поряд з ними. Тому ми повинні навчити їх самостійно добувати знання. 
  Про це розповідається у притчі. 
«Одного разу учні поцікавились у вчителя, у чому полягає його робота. Учитель посміхнувся і сказав:
-Завтра ви дізнаєтесь про це.
Наступного дня учні збиралися провести певний час біля підніжжя гори. Зупинившись на перепочинок, вирішили пообідати рисом і солоними овочами, котрі взяв із собою вчитель. Доречно замітили, що овочі учитель посолив дуже щедро, а тому незабаром учням захотілося пити. Але виявилося, що вся вода, котру вони взяли з собою, уже закінчилася. Тоді учні стали шукати джерело. Тільки вчитель сидів на місці і не приймав участі у пошуках. Не знайшовши джерела, учні повернулися назад. Тут учитель піднявся і, підійшовши до учнів, сказав:- джерело, яке ви шукаєте, знаходиться он за тим пагорбом. 
  Учні, втамувавши спрагу, повернулися до учителя, принесли води і для нього. Учитель відмовився від води, показав на посудину, яка стояла біля його ніг. Вона була майже повна.
-Чому ти не дав нам зразу напитися, якщо у тебе була вода? – здивувалися учні.
-Я виконував свою роботу, - відповів учитель. Спочаику я пробудив у вас жагу , яка  заставила вас зайнятися пошуками джерела, - так як я пробуджую у вас цікавість до знань. Потім, коли ви ролзчарувалися, я показав , де знаходиться джерело, тим самим підтримав вас. Ну, а взявши із собою побільше води, я показав вам приклад того, що бажане може бути поряд, - доречно лише завчасно потурбуватися, не дозволяючи тим самим випадковості чи збудливості впливати на ваші плани.
-Отже, головна робота вчителя полягає у тому, щоб пробуджувати жагу, підтримувати і показувати приклад ? – запитали учні.
-Ні, - відповів учитель, - головна моя робота – виховати в учня людяність і доброту – він посміхнувся і продовжив – і принесена вами вода для мене підказує мені, що свою головну роботу я поки що виконую правильно.»
    Отже, учитель – це непросто професія, а високе звання, яке багато до чого зобов’язує, заставляє відчути свою відповідальність за долю кожної дитини, котра прийшла на урок. 
    Змініть свою життєву установку (якщо вона не сприяє успіху), змініть свій імідж - і вас чекає успіх! 
Складно? 
Звичайно! Але легкої долі ніхто й не обіцяв. А тому:
Каждый выбирает для себя
Женщину, религию, дорогу.
Дьяволу служить, или пророку – 
Каждый выбирает для себя.
Каждый выбирает по себе
 Слово для любви или молитвы.
Шпагу для дуэли, меч для битвы – 
Каждый выбирает по себе.
Каждый вбирает по себе –
Щит и латы, посох и заплаты.
Меру окончательной расплаты – 
Каждый выбирает по себе.
Каждый выбирает для себя!
Выбираю тоже, как умею.
Ни к кому претензий не имею
Каждый выбирает для себя.