Середа, 18.10.2017, 21:14

Мій сайт

Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 596
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Навчання грамоти

Навчання грамоти

За Букварем М.С.Вашуленка, О.В.Вашуленко

 

7 годин на тиждень

№ п/п

Тема уроку

Дата

Добукварний період

1

Розвиток артикуляційно – вимовних умінь. Словниково – логічні вправи. Бесіда «Державні символи України». Презентація Букваря. Урок – презентація.

 

2

Письмове приладдя. Правила сидіння за партою. Ознайомлення із зошитом для письма (прописи №1,2) урок – презентація.

 

3

Практичне ознайомлення із поняттям слово, речення. Бесіда на тему «Літні розваги». Спосіб умовного позначення речень. Урок – змагання «Рятівники»

 

4

Види ліній. Вправи на користування зошитом, ручкою, олівцем. Правила сидіння за партою. Обведення по контуру.

 

5

Закріплення знань про речення. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Ріпка». Слухання і розповідь казки. коротка і повна відповіді на запитання. складання речень заданої будови.

 

6

Сітка зошита, робочий рядок. Письмо горизонтальних прямих довгих та коротких ліній.

 

7

Розширення уявлень про слово та речення. Ознайомлення зі словами – назвами дій. Бесіда «Режим дня». Робота з ілюстрацією «На уроці».

 

8

Робочий рядок, його складові частини. Письмо коротких та довгих похилих ліній. Розвиток зв’язного мовлення. Мовленнєві форми привітання і прощання.

 

9

Ознайомлення зі словами, що означають ознаки предметів.

Логічні вправи для вміння відповідати на запитання хто це? що це? розподіл предметів на групи. Урок КВК.

 

10

Робочий рядок, його складові частини. Письмо похилих ліній.

 

11

Ознайомлення учнів зі складовою будовою слова. Поділ слів на склади. Робота з дитячою книжкою. Т. Коломієць «Наймиліше слово». Слухання і розповідь вірша. Інтонування речень.

 

12

Урок – фантазія «У гості до осені». Письмо прямих паличок із заокругленням знизу.

 

13

Поняття про наголос. Наголошений склад. Ознайомлення з трискладовим словом.

 

14

Письмо малих дугоподібних ліній.

 

15

Мовні і немовні звуки. Органи мовлення.

 

16

Сітка зошита. Письмо прямих паличок із заокругленням знизу і зверху.

 

17

Уявлення про голосні та приголосні звуки. Позначення цих звуків умовними знаками (фішками).

 

18

Робочий рядок та його складові частини. Письмо коротких паличок із заокругленням зверху і знизу.

 

19

Формування у дітей початкових навичок звукового аналізу. Моделювання односкладових слів. Робота з дитячою книжкою. «Загадки на загадку»

 

20

Підготовка до написання букв. Письмо малих та великих півовалів. Урок – казка.

 

21

Тверді та м’які  приголосні звуки. Умовне позначення твердих і м’яких приголосних.

 

22

Підготовка до написання букв. Письмо малих овалів.

 

23

Звуковий аналіз вимовлених слів.

 

24

Підготовка до написання букв. Письмо петле подібних елементів у напрямку «вгору - вниз» (і - раз), та «вниз = вгору» (раз = і)

 

25

Повний звуковий аналіз слів. Урок – гра «Поле чудес»

 

26

Закріплення вмінь писати вивчені елементи букв.

 

27

Перевірка знань і вмінь учнів. Робота з дитячою книжкою. І. Малкович «Отакий роззява»

 

28

Підсумковий урок добукварного періоду . Перевірна робота.

 

Букварний період

29

Звук  [а], позначення його буквами А,а

 

30

Письмо рядкової букви а розвиток зв’язного мовлення. Улюблені герої казок і мультфільмів.

 

31

Звук [у], позначення його буквами У,у.

 

32

Письмо рядкової букви у.

 

33

Звук [о] , позначення його буквами О,о

 

34

Письмо рядкової та великої букви  о,О.

 

35

Закріплення знань про звукові значення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою. «Щедра осінь» (збірка віршів).

 

36

Звук [и], позначення його буквою и .

 

37

Письмо рядкової букви и. розвиток зв’язного мовлення. Формування поняття про мовлення як спосіб впливу на поведінку людей.

 

38

Звук [м], позначення його буквами М,м. («ем»). Перехід до читання прямих складів типу злиття ПГ.

 

39

Письмо рядкової м (ем ), складів із нею, слова «мама».

 

40

Закріплення знань про звукові значення вивчених букв.

 

41

Письмо великої  букви М (ем), складів з нею.

 

42

Звуковий аналіз слів. Закріплення написання літер та складів.

 

43

Звук [і]. позначення його буквами І,і.

 

44

Письмо рядкової букви і, складів з нею.  Письмо великої букви І.

 

45

Звуки [н ], [н,] . Позначення їх буквами Н,н  (ен). Розвиток уміння читати склади, слова і речення  з буквою «ен».

 

46

Письмо рядкової літери  н (ен), складів та слів із нею.Письмо великої літери Н  (ен).

 

47

Звук [в]. Позначення його буквами В,в (ве).

 

48

Письмо рядкової букви в (ве), складів, слів із нею.

 

49

Письмо великої букви В (ве) у поєднанні з іншими буквами. Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за малюнком.

 

50

Звуки [л],[л,].позначення їх буквами Л,л. (ел)

 

51

Письмо рядкової букви л (ел). Складовий диктант.

 

52

Закріплення знань про звукові значення букви л (ел).

 

53

Письмо великої літери Л (ел).

 

54

Звуки [с],[с,]. Позначення їх буквами С,с (ес).

 

55

Письмо рядкової с (ес), складів та слів з нею.

 

56

Робота з дитячою книжкою. Закріплення знань про вивчені букви.

 

57

Закріплення знань про звуки [с],[с,].

 

58

Письмо великої букви С (ес), складів та слів із нею.

 

59

Звук [к]. позначення його буквами К,к.

 

60

Письмо рядкової букви к (ка), складів та слів із нею.

 

61

Закріплення знань про букви К,к (ка), їх звукове значення. Ознайомлення з рукописним шрифтом.

 

62

Письмо великої букви К (ка), складів та слів з нею.

 

63

Письмо слів і складів із вивченими буквами.

 

64

Звук [п]. Позначення його буквами П,п (пе).

 

65

Письмо рядкової букви п (пе), складів та слів із нею.

 

66

Закріплення знань про букви П,п (пе), їх звукове значення.

 

67

Велика буква П (пе). Написання імен з великої літери.

 

68

Звуки [р],[р,]. Позначення їх буквами Р,р (ер).

 

69

Письмо рядкової букви р (ер), складів та слів із нею.

 

70

Повторення вивчених букв. Робота з дитячою книжкою. М.Стеценко «Гіркий апельсин».

 

71

Закріплення знань про звукові значення букви р (ер).

 

72

Письмо великої букви Р (ер). Списування з друкованого шрифту.

 

73

Звуки [т],[т,]. Позначення їх буквами Т,т (те).

 

74

Письмо рядкової букви т (те), складів та слів із нею.

 

75

Закріплення знань про букви Т,т (те), їх звукове значення. Робота з дитячою книжкою. О.Кізим «Маленька читаночка».

 

76

Письмо великої букви Т (те).

 

77

Повторення та закріплення знань про вивчені букви. Запис складів, слів, простих речень.

 

78

Звук [е]. Позначення його літерами Е,е.

 

79

Письмо рядкової літери е, складів та слів із нею.

 

80

Закріплення знань про звук [е], букви Е,е.

 

81

Письмо великої букви Е. Закріплення правопису великих букв.

 

82

Звуки [д],[д,].Позначення їх буквами Д,д (де). Робота з дитячою книжкою. В.А.Симоненко «Подорож у країну Навпаки».

 

83

Письмо рядкової букви д (де).

 

84

Письмо великої літери Д (де). Поєднання букви д (де) з іншими буквами. Розвиток зв’язного мовлення. Опис дятла.

 

85

Продовження засвоєння звуків [д],[д,], букв Д,д (де).

 

86

Повторення вивчених букв. Закріплення вміння писати вивчені букви. Розвиток зв’язного мовлення.

 

87

Закріплення знань про букви Д,д (де), звуки [д],[д,].

 

88

Закріплення знань учнів про вивчені букви.списування з друкованого тексту.

 

89

Звуки [з],[з,]. Позначення їх буквами З,з (зе).

 

90

Письмо рядкової букви з (зе), складів та слів із нею.

 

91

Письмо великої букви З (зе). Письмо слів із пропущеними літерами.

 

92

Буква ь (м’який знак).  Позначення ним м’якості приголосних.

 

93

М’який знак. Написання м’якого знака у кінці слів.

 

94

Закріплення знань про букву ь (м’який знак).

 

95

М’який знак. Написання м’якого знака у кінці слів. Написання під диктовку слів з м’яким знаком у різних позиціях.

 

96

Закріплення знань про вживання м’якого знака на письмі. Робота з дитячою книжкою. Російська народна казка «Лисиця та заєць».

 

97

Буквосполучення ьо. Написання складів і слів із буквосполученням ьо. Урок – подорож.

 

98

Письмо вивчених букв, слів із вивченими літерами, речень за аналогією. Творчі вправи.

 

99

Звук [б]. позначення його буквами Б,б (бе). Урок – гра.

 

100

Письмо рядкової букви б, складів, слів із нею. Розвиток зв’язного мовлення. Складання усної розповіді за малюнком. Урок – гра.

 

101

Повторення вивченого про букви Б,б та звук [б]. формування навичок читання на основі тексту «Білки».

 

102

Письмо великої букви Б (бе), складів і слів із нею.

 

103

Звук [г]. Позначення його буквами Г,г (ге)

 

104

Письмо рядкової букви г (ге).

 

105

Закріплення вміння писати вивчені букви.

 

106

Закріплення знань про звук [г], букви Г,г (ге).

 

107

Письмо великої і рядкової літери Г,г.

 

108

Звук [ґ]. Позначення його буквами Ґ,ґ (ґе).

 

109

Письмо рядкової букви ґ (ґе), складів та слів із нею.

 

110

Закріплення знань про звукові значення букв Ґ,ґ та Г,г. Урок – інсценізація.

 

111

Письмо великої букви Ґ (ге), складів та слів із нею.

 

112

Письмо великих і рядкових букв Г,г та Ґ,ґ, складів та слів із ними. Списування з друкованого тексту.

 

113

Звук [ч] , позначення його буквами Ч,ч (че)..

 

114

Письмо рядкової букви ч (че), складів, слів із нею. Розвиток зв’язного мовлення. Закріплення вивченого про емоційне забарвлення голосу.

 

115

Закріплення знань про звук [ч], букви Ч,ч (че). Робота над текстом «На полонині».

 

116

Письмо великої та рядкової букв Ч,ч (че), складів із ними.

 

117

Звук [й]. Позначення його буквами Й, й (йот).

 

118

Письмо рядкової букви й (йот), складів, слів із нею. Письмо великої букви Й (йот), буквосполучень йо. Розвиток зв’язного мовлення.

 

119

Закріплення знань про букви Й,й (йот), звук [й].формування навичок читання на основі діалогу. Робота з дитячою книжкою О.Кізім «Маленька читаночка»

 

120

Звук [х]. Позначення його буквами Х,х (ха.)

 

121

Письмо рядкової букви х (ха), складів , слів з нею.

 

122

Закріплення знань про букви Х,х (ха), звук [х].

 

123

Письмо великої букви Х (ха), слів із нею.

 

124

Букви Я,я. Позначення буквою я звуків [йа]  та м’якості попереднього  приголосного . Урок – гра «Поле чудес».

 

125

Письмо рядкової букви я, складів, слів із нею.

 

126

Письмо великої букви Я, складів із нею.

 

127

Закріплення знань про букви Я,я. Робота з дитячою книжкою. «Я і моя сім’я. »

 

128

Письмо букви я у поєднанні із буквами, що позначають приголосні звуки.

 

129

Звук [ж]. Позначення його буквами Ж,ж (же).

 

130

Письмо рядкової букви ж (же), складів та слів із нею.

 

131

Закріплення знань про звук [ж]., букви Ж,ж (же). Опрацювання народної казки «Лисиця та журавель». Урок – гра.

 

132

Закріплення навичок письма букви ж (же), слів, речень. Урок – ярмарок.

 

133

Закріплення знань про роль букви я в українській мові. Читання тексту «Світло маяка».

 

134

Звук [ш]. позначення його буквами Ш,щ (ша) . робота з дитячою книжкою . Вірші В.Лучука «Рушник». Урок – гра (урок - майстерня).

 

135

Письмо рядкової букви ш (ша), складів та слів із нею . Урок – подорож.

 

136

Закріплення знань про звукове значення букви ш (ша). Перевірка навичок читання. Урок – турнір.

 

137

Письмо великої букви Ш (ша), складів та слів із нею.

 

138

Звукосполучення [йі].  Позначення його буквами Ї,ї

.

139

Письмо рядкової букви ї, буквосполучень, слів із нею.

 

140

Письмо великої букви ї, буквосполучень, слів із нею.

 

141

Звуки [ц],[ц,]. Позначення їх буквами Ц (це).

 

142

Письмо рядкової букви ц (це), складів та слів із нею.

 

143

Закріплення знань про звукові значення букв Ц,ц (це). Опрацювання тексту «Циркова залізниця» Урок – подорож.

 

144

Письмо великої букви Ц (це), складів, слів із нею. Письмо речень.

 

145

Звукосполучення [йу].  Позначення його буквами Ю,ю. Робота з дитячою книжкою. Урок – гра «З якої це казки?» (за сторінками прочитаних казок).

 

146

Письмо рядкової букви ю, буквосполучень, складів та слів  із нею. Розвиток зв’язного мовлення. Розмова по телефону.

 

147

Закріплення знань про звукове значення букви Ю,ю на початку складу.

 

148

Буква ю для позначення звука [у] та м'якості попереднього приголосного.

 

149

Письмо великої букви Ю, буквосполучень, складів та слів із нею. Письмо під диктовку буквосполучень, слів,речень.

 

150

Звукосполучення [йе].  Позначення його буквами Є,є.

 

151

Письмо рядкової букви є, складів та слів  із нею.

 

152

Закріплення знань про звукове значення букв Є,є на початку складу, у складі із м’яким приголосним звуком. Опрацювання тексту «Морозів малюнок». Урок – гра «Поле чудес».

 

153

Письмо великої букви Є, складів та слів із нею. Написання слів з великої букви.

 

154

Письмо букви є  у сполученні з приголосними буквами, у словах, словосполученнях. Списування з рукописного та друкованого тексту.

 

155

Звукосполучення [шч].  Позначення його буквами Щ,щ (ща)

 

156

Письмо рядкової букви щ (ща), буквосполучень, слів із нею.

 

157

Закріплення знань про букви Щ,щ, їх звукові значення. Опрацювання тексту «Наша Батьківщина». Робота з дитячою книжкою. «Моя Батьківщина - Україна».

 

158

Письмо великої букви Щ, складів, слів із нею.

 

159

Звуки [ф],[ф,]. Позначення їх буквами Ф,ф (еф).

 

160

Письмо рядкової букви ф (еф), складів та слів із нею. Письмо великої букви Ф (еф), складів та слів із нею.

 

161

Закріплення знань про звукове значення букви ф.

 

162

Звуки [дз],[дз,]. Позначення їх буквосполученнями Дз,дз..

 

163

Письмо буквосполучення дз. Звуко – буквене зіставлення слів. Розвиток зв’язного мовлення. Текст.

 

164

Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж,дж.

 

165

Письмо буквосполучення дж. Звуко – буквений аналіз слів.

 

166

Звук [дж]. Позначення його буквосполученнями Дж,дж.

 

167

Закріплення навичок письма слів із буквосполученням дж. Розвиток мовлення. Закріплення знань про текст. Усний переказ.

 

168

Закріплення знань про вивчені букви та звуки. Списування з друкованого тексту.

 

169

Апостроф. Графічна роль апострофа в українській мові.

 

170

Письмо слів із апострофом. Звуко – буквений аналіз слів із апострофом.

 

171

Закріплення вимови слів із апострофом. Робота над прислів’ям.

 

172

Письмо слів із апострофом. Коментоване письмо. Списування з друкованого тексту.

 

173

Удосконалення навичок читання тексту. Ознайомлення із творчістю Т.Г. Шевченка.

 

174

Списування рукописних великих і малих літер українського алфавіту в зошит без друкованої основи. Навчальний диктант.

 

175

Ознайомлення із творчістю українського письменника І.Я.Франка. Опрацювання уривка казки «Ріпка».

 

176

Леся Українка – видатна українська поетеса.

 

177

Виконання творчих письмових вправ. Списування прислів’їв.  Складання і записування слів зі складів : ґу-, -нок, -дзик, ґа-, -ка, ду-, біл-, -бок.

 

178

М.Коцюбинський . Казка «Про двох цапків та двох кізочок»

 

179

Виконання творчих завдань.

 

180

Підсумковий урок букварного періоду.

 

Післябукварний період

181

Наша мова. Робота з дитячою книжкою. І.Січовик «Допиши віршика»

 

182

Наша мова

 

183

Подорожуємо просторами України.

 

184

Подорожуємо просторами України.

 

185

Слова ввічливості.

 

186

Слова ввічливості.

 

187

«Весна у синій хустинці»

 

188

Алфавіт. Звуки мовлення. Букви.

 

189

Діалог. «Підсніжник» (за Б.Вовком)

 

190

Голосні звуки. Наголос. Склад. Інтегрований урок природознавства та навчання грамоти. Урок – гра «Поле чудес».

 

191

Перевірка навичок читання та розвитку мовлення.

 

192

Приголосні звуки.

 

193

«Веселий настрій». Робота з дитячою книжкою. Смішинки. Інсценування смішинок.

 

194

Буква ю.

 

195

Закріплення знань про звукові значення букв Ю,ю. Робота над текстом «Десять робітників».

 

196

Письмо під диктовку складів, слів, речень з вивченими буквами. Урок – мандрівка «Зоряний час».

 

197

«У світі тварин»

 

198

Буква я.

 

199

«Маленькі пуховички».

 

200

Буква є.

 

201

«Кругленькі, мов клубочки»

 

202

Виконання творчих письмових вправ.

 

203

Закріплення знань про букви Ї,ї. Опрацювання тексту «На екскурсії». Урок – подорож.

 

204

Буква ї.

 

205

«Сонечко за всіма ходить»

 

206

Букви я,ю,є,ї.

 

207

«Від чого розквітла ромашка»

 

208

Букви г (ге)та ґ (ґе).

 

209

«Якого кольору земля?» Робота з дитячою книжкою. Ознайомлення з дитячим журналом «Пізнайко»

 

210

Складаємо розповідь.

 

211

«Дощ іде, періщить»

 

212

Буква щ (ща). Урок – гра «Поле чудес»

 

213

«Джмелик веселий»

 

214

Вимова звуків [дз],[дз,], [дж]. Написання буквосполучень дж,дз.

 

215

Закріплення знань про звукове значення букв Щ,щ (ща). Розвиток артикуляційно – вимовних умінь . Словниково – логічні вправи. Презентація «Тематичного словника школяра» К.С. Прищепи та В.Г.Лук’янчука.

 

216

Виконання творчих завдань.

 

217

«Кольорові вірші»

 

218

Буква ь (м’який знак). Урок – гра «Що? Де? Коли?»

 

219

Запам’ятай правило. Пригоди м’якого знака. Робота з дитячою книжкою. «Троє кошенят (за Д.Бісетом)»

 

220

Перенос слів із буквою ь (м’який знак).

 

221

«Розповідається про…»

 

222

Буква ь (м’який знак). Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за опорними словами. Урок – ярмарок.

 

223

«Наші зелені друзі»

 

224

Апостроф. Урок – подорож «Морська регата»

 

225

«Морква солодка …» урок – гра «Поле чудес»

 

226

Описуємо предмет. Урок – інсценізація.

 

227

Персонаж твору. Робота з дитячою книжкою. Казка «Як мишеня зупиняло час»

 

228

Хто? Що? Урок – подорож до чарівного лісу.

 

229

«Цікава пригода»

 

230

Слова – назви предметів.

 

231

Загадки.

 

232

Який? Яка? Яке? Які?

 

233

Загадки пригадаємо, нові прочитаємо. Урок – под