Субота, 18.11.2017, 18:34

Мій сайт

Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 596
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ОТМ

ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО

        (За навчальною програмою для загально навчальних закладів із навчанням українською мовою, 1 – 4 класи -  Київ Видавничий дім «Освіта» 2012)

Абетка образотворчого мистецтва

35 год (1 година на тиждень); з них 3 години – резервний час

 

№ п/п

Тема уроку

Дата

Відтворення простих форм лінією, плямою, в об’ємі

 

1

Бесіда “Краса навколо нас”. Загальне ознайомлення з поняттям “образотворче мистецтво”, з матеріалами й інструментами, якими працює художник.

Художньо - творче завдання “Що я люблю малювати”

 

 

2

Різноманітність форм навколишнього світу. Прості геометричні форми: площинні – прямокутник, квадрат, трикутник, коло, овал; об¢ємні – куб, циліндр, конус, куля.

Виконання композиції на тему “Прапорці та повітряні кульки”

 

 

3

Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби створення форми. Графічні матеріали та інструменти. Прийоми роботи графічними інструментами.

Художньо - творче завдання “Капітошка”

 

 

4

Види і типи ліній. Виражальні можливості лінії. Створення (на елементарному рівні) виразного образу лінійними засобами на основі творчої уяви.

Виконання композиції на тему “Пригоди Лінії та Крапки”

 

 

5

Елементарні засоби компонування простих форм на площині. Створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила користування гуашевими фарбами та пензлем.

Виконання композиції на тему “Повітряні змії”

 

 

6

Виражальні можливості силуетної форми. Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Правила роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі.

Виконання композиції на тему “Овочі та фрукти”

 

 

7

Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при виготовленні аплікації з природних матеріалів

Виконання композиції на тему “Осінній акваріум” (аплікація з природніх матеріалів)

 

8

Передавання простих форм в об¢ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з пластиліном.

Виконання композиції на тему “Cімейка грибів”

 

 

 

Елементарні засоби компонування простих форм

 

9

Поняття композиції (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення).

Художньо - творче завдання “Осіннє дерево”

 

 

10

Поняття про лінію горизонту. Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового взаєморозташування (біля, над, під, зліва, справа, вгорі, внизу).

Виконання композиції на тему “Хатинка під горою”

 

 

11

Поняття про основні (жовтий, червоний, синій) та похідні (жовто-гарячий, зелений, фіолетовий) кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування гуашевими та акварельними фарбами, пензлями, палітрою.

Художньо - творче завдання “Райдужні квіти”

 

 

12

Ознайомлення із спектральними кольорами та їхньою послідовністю. Розбіл та замутнення спектральних кольорів; відтінки кольорів (світло-зелений, темно-синій і т.п.).   

 Виконання композиції на тему “Веселка”

 

 

13

Ознайомлення з групами “теплих” та “холодних” кольорів.

Виконання композиції на тему “Синє небо, синє море…”

 

 

14

Поняття декору. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами.

Виконання композиції на тему “Святкова ялинка” (колективна форма роботи)

 

 

15

Витинанка як вид художньої роботи з папером. Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або декількох вісей симетрії.

Виконання композиції на тему “Чарівні сніжинки”

 

 

16

Узагальнення та систематизація знань та умінь учнів

Колективна форма роботи.

 Художньо - творче завдання  “Квітка Снігової королеви”

 

 

Зображення основних форм та їхніх частин у

графіці та живописі

 

17

Усвідомлення вибору положення аркуша паперу залежно від форми об¢єкта зображення.

Виконання композиції на тему “Веселий Сніговик”

 

 

18

Розмаїття форм. Взаємозв’язок основної форми та її частин.

Виконання композиції на тему “Снігуронька”

 

 

19

Особливості зображення складної форми на основі простих форм. Порівняння розмірів форм та їх складових частин.

Художньо - творче завдання “Ялинки – лісові красуні”

 

 

20

Виражальні можливості ліній (актуалізація знань). Створення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви.

Виконання композиції на тему “Снігопад”

 

 

21

Закріплення знань про лінію горизонту. Поняття плановості. Ознайомлення з технікою набризку.

Художньо - творче завдання “Казкові птахи”

 

 

22

Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Асоціативне сприйняття кольорів (“веселий”, “легкий”, “ніжний” тощо).

Виконання композиції на тему “Квітка для мами”

 

 

23

Створення засобами кольору певного за характером виразного образу.

Виконання композиції на тему “Природа прокидається”  або “Весняна галявина”

 

 

24

Елементарні поняття про гармонію споріднених кольорів (наприклад, блакитний – синій – фіолетовий, світло-зелений – зелений – темно-зелений тощо).

Художньо - творче завдання “Дивовижні метелики”

 

 

25

Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії.

Виконання композиції на тему “Весняне чудо-дерево” (колективна форма роботи)

 

 

 

Цілісність форми у скульптурі та архітектурі

 

26

Цілісність форми. Особливості створення складної форми на основі простих форм в об’ємі.

Виконання композиції на тему “Домашні улюбленці”

 

 

27

Зображення в об’ємі птахів, тварин з урахуванням пропорцій. Узгодження основної форми з елементами декору.

Художньо - творче завдання “Дивовижний птах”

 

 

28

Поняття про будову фігури людини (тулуб, голова, руки, ноги), порівняння цих частин за формою та розміром.

Виконання композиції на тему “Веселий клоун”

 

 

29

Складові частини будівлі. Визначення основного (геометричного) характеру форми будівлі.

Виконання композиції на тему “Житло гномів”

 

 

 

Стилізування та орнаментальне оздоблення форм у

декоративно-прикладному мистецтві

 

30

Розширення уявленнь про декоративне прикрашання форм геометричними елементами. Поєднання силуетної форми та декору.

Виконання композиції на тему “Прикрашаємо торт”

 

 

31

Поняття візерунка та орнаменту (на елементарному рівні). Спрощення форм рослинного світу під час створення орнаменту.

Художньо - творче завдання “Весняна хустина”

 

 

32

Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. Елементарна узгодженість об’ємної форми та декору.

Виконання композиції на тему “Українські свистунці”

 

 

33

Поняття “орігамі” як виду художньої роботи з папером.

Виконання композиції на тему “Кораблик”

 

 

34

Узагальнення та систематизація знань та умінь учнів

Колективна форма роботи 

Виконання композиції на тему  “Журавлик”

 

 

35

Узагальнення та систематизація знань та умінь учнів

Підсумковий урок.  Вікторина «Про що розповідає художник?»  Колективна форма роботи.

  Художньо - творче завдання “Візерунок для букви”