Субота, 04.05.2024, 09:45

Мій сайт

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 606
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Посадові інструкції

Посадова інструкція вчителя початкових класів

1. Загальні положення
1.1. Під час розробки інструкції враховані рекомендації з організації служби охорони праці в освітніх закладах системи Міністерства освіти і науки України. Дана інструкція є типовою, її дія поширюється на віх вчителів початкових класів.
1.2. Учитель призначається або звільняється з посади управлінням освіти Чернівецької міської ради відповідно до відношення дирекції школи.
1.3. Учитель повинен мати вищу або середню спеціальну освіту без вимог до стажу педагогічної роботи.
1.4. Учитель підпорядковується безпосередньо заступнику директора з навчально-виховної роботи.
1.5. У  своїй діяльності вчитель керується Конституцією і законами України, указами Президента України, рішеннями Кабінету Міністрів України і органів управління освіти всіх рівнів з питань освіти і виховання учнів; правилами і нормами охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту, а також Статутом і локальними правовими актами школи (в тому числі правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями директора школи, даною інструкцією), трудовим контрактом.
1.6. Учитель дотримується положень Конвенції про права дитини.

2. Функції
Основними напрямками діяльності вчителя є:
2.1. Навчання і виховання учнів з урахуванням специфіки навчального предмету і віку школярів.
2.2. Забезпечення режиму дотримання норм і правил техніки безпеки в навчальному закладі.

3. Посадові обов′язки
Вчитель виконує наступні обов′язки:
3.1. Планує і організовує навчальну діяльність учнів та здійснює їх виховання.
3.2. Використовує різноманітні прийоми, методи  і засоби навчання і виховання школярів.
3.3. Планує і проводить з учнями корекційно-розвивальну роботу на основі вивчення їх індивідуальних особливостей.
3.4. Забезпечує збереження і зміцнення здоров′я учнів.
3.5. Забезпечує рівень підготовки учнів, який відповідає вимогам державного освітнього стандарту початкової загальної освіти.
3.6. Сприяє формуванню в учнів моральних якостей громадянина, формує в них навички культури поведінки, відповідального ставлення до навчання, праці, повагу до прав людини, проводить роботу з профілактики відхилень у поведінці, позбавлення від шкідливих звичок.
3.7. Дотримується в стосунках з учнями їх  прав і свобод.
3.8. Веде у встановленому порядку класну документацію, здійснює поточний контроль відвідування і успішності учнів, виставляє оцінки в класний журнал, щоденник учня, своєчасно надає адмінітрації школи звітні дані.
3.9. Допускає у визначеному порядку на уроки та позакласні заходи представників адміністрації з метою контролю і оцінки свої діяльності.
3.10. Заміняє на уроках тимчасово відсутніх учителів згідно з розпорядженням заступника директора з навчально-виховної роботи.
3.11. Бере участь у роботі педагогічної ради школи.
3.12. Проходить періодичний медичний огляд.
3.13. Готується до проведення занять, систематично підвищує свою професійну кваліфікацію; бере участь у роботі методичних об′єднань та інших формах методичної роботи.
3.14. Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, громадських місцях.
3.15. Створює умови для безпечного проведення навчального процесу, ретельного дотримання правил техніки безпеки, санітарних та протипожежних правил; негайно ставить до відома адміністрацію закладу про випадки виявлення в учнів зброї, пожежо- і вибухонебезпечних предметів та пристроїв, отрут, наркотичних і токсичних речовин.
3.16. Оперативно повідомляє адміністрацію школи про кожен нещасний випадок, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги.
3.17. Чергує  в школі відповідно до графіка чергувань на перервах між заняттями, а також за 30 хв до початку і протягом 30 хв після закінчення занять.
3.18. Підтримує постійний зв′язок з батьками учніва (особами, які їх замінюють).
3.19. Вносить пропозиції щодо поліпшення умов проведення освітнього процесу.
3.20. Поводить інструктаж учнів з техніки безпеки з обов′язковою реєстрацією в класному журналі чи журналі реєстрації інструктажів.

4. Права
Учитель має право:
4.1. Брати участь в управлінні школою в порядку, який визначається Статутом школи.
4.2. На захист професійної честі й гідності.
4.3. Знайомитися із скаргами та іншими документами, які містять оцінку його роботи, давати свої пояснення.
4.4. Захищати свої інтереси самостійно чи через представника, в тому числі адвоката, у випадку дисциплінарного чи службового розслідування, пов′язаного з порушенням педагогом норм професійної етики.
4.5. Підвищувати у встановленому порядку свою професійну кваліфікацію.
4.6. Атестуватись на добровільній основі на відповідну кваліфікаційну категорію.
4.7. Давати учням під час занять і перерв обов′язкові розпорядження, які стосуються організації навчально-виховного процесу і дотримання дисципліни.

5. Відповідальність
5.1. Учитель несе відповідальність за життя і здоров′я  учнів класу,  за порушення їхніх прав і свобод, визначених законодавством України.
5.2. За невиконання чи неналежне виконання без поважних причин Статуту і Правил внутрішнього розпорядку школи, законних розпоряджень директора школи та інших локальних нормативних актів, посадових обов′язків, визначених даною Інструкцією, несе дисциплінарну відповідальність у порядку, визначеному трудовим законодавством.
5.3. За використання, у тому числі одноразове, методів виховання, пов′язаних з фізичним і (чи) психічним насиллям над особистістю учня, а також вчинення іншого аморального вчинку вчитель може бути звільнений з посади у відповідності з трудовим законодавством і Законом України «Про освіту. Звільнення за подібний вчинок не є мірою дисциплінарної відповідальності.
5.4. За навмисне спричинення школі чи учасникам освітнього процесу збитків у зв′язку з виконанням (невиконанням) своїх посадових обов′язків вчитель несе матеріальну відповідальність у порядку і в межах, визначених трудовим і (чи) цивільним законодавством. 


ІНСТРУКЦІЯ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДЯЛЬНОСТІ
ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
1. Загальні положення
1.1. Сфера застосування інструкції:
Інструкція використовується для вчителя початкових класів, що постійно працює в своєму навчальному кабінеті
1.2. Загальні відомості про об’єкт розробки:
Вчитель знаходиться в навчальному кабінеті весь робочий день. Під час навчально-виховного процесу вчитель використовує дидактичний та роздатковий матеріал, аудіо, відеоапаратуру, комп’ютер, телевізор,DVD-програвач.
1.3. Правила внутрішнього трудового розпорядку, що стосуються питань безпеки життєдіяльності:
Перед початком навчальних занять один раз на рік, а також при зарахуванні до школи учнів проводиться вступний інструктаж з безпеки життєдіяльності. Первинний інструктаж проводиться два рази протягом року, вперше - на початку занять в даному кабінеті. За необхідності може буди проведений позаплановий та цільовий інструктаж. У відповідних журналах робляться записи про кожний вид інструктажу.
Вчитель повинен:
- організовувати всі види учнівських робіт і слідкувати за їх виконанням,
- не залишати дітей одних у кабінеті під час навчально-виховного процесу,
- слідкувати за порядком в кабінеті під час перерви,
- не дозволяти учням відкривати вікна, вставати на підвіконня, викидати будь-що з вікон,
- слідкувати за використанням засобів прибирання лише за призначенням,
- оперативно повідомляти директору школи або черговому адміністратору про всі недоліки в забезпеченні навчального-виховного процесу, що впливають негативно на здоров'я учнів, а також підвищують імовірність аварійної ситуації в школі
- несе персональну відповідальність за життя і здоров'я учнів під час навчально-виховного процесу
1.4. Правила санітарних норм та особистої гігієни:
Вчитель слідкує за дотриманням правил особистої гігієни учнями. Клас, дошка, парти повинні бути чистими, ніде не повинно бути пилу, особливо крейдяного.
2. Вимоги безпеки перед початком роботи
2.1  Порядок підготовки робочого місця учня:
- Провітрити приміщення, перевірити парти.
- Перед початком занять вчитель повинен перевірити за допомогою ростометру зріст дітей, визначити колір росту та розсадити їх за парти, маркировка яких відповідає визначеному кольору.
- Парти та стільці обов’язково повинні відповідати Державним санітарним правилам і нормам ДСан ПіН 5.5.2.008-01.
- Учитель повинен перевірити розміщення меблів у кабінеті й укомплектованість з погляду своєї безпеки й безпеки учнів під час протікання навчально-виховного процесу.
- Перед допуском учнів до приміщення для занять учитель повинен візуально перевірити корпус й кришки електричних вимикачів і розеток на відсутність сколів і тріщин, а також оголених контакті проводів.
- Перед початком занять з нового предмета, а також на початку нового навчального року, вчитель повинен провести з учнями інструктаж з охорони праці під час проведення занять. Під час проведення будь-яких занять учитель повинен активно пропагувати правильне ставлення до питань щодо безпеки життєдіяльності (правила дорожнього руху, поводження в побуті, у громадських місцях і т. ін.) й охорони праці.
- Учитель повинен ознайомити учнів з правилами експлуатації устаткування, інструментів, пристосувань, що використовуються в навчально-виховному процесі, звертаючи особливу увагу на охорону праці.
2.2. Порядок повідомлення адміністрації про виявлення несправностей:
У випадку виявлення несправностей, зламаного або відсутнього шкільного обладнання, учителю необхідно скласти доповідну записку на ім’я директора школи. Зламане обладнання не використовувати, територію огородити, зробити та прикріпити необхідну табличку.
3. Вимоги безпеки під час роботи
1.Знаходження учнів в кабінеті дозволяється тільки в присутності вчителя.
2.Учитель повинен контролювати обстановку під час занять і забезпечувати безпечне протікання навчально-виховного процесу. 
3. Забороняється проведення занять, виконання суспільно-корисних робіт (миття, прибирання) у приміщеннях, не допущених до експлуатації у встановленому порядку.
4.Усі види додаткових занять можуть проводитися тільки з відома директора або відповідної посадової особи школи. 
5..Якщо учень підчас занять раптово відчув себе зле, вчителем повинні бути вжиті екстрені заходи:
• у разі порушення здоров'я учня (запаморочення, непритомність, кровотеча з носа та ін.), учитель повинен надати йому необхідну першу долікарську допомогу, викликати медпрацівника або провести хворого в медпункт гімназії чи лікарні;
• у разі раптового погіршення здоров'я, вчитель повинен довести до відомі (через одного з учнів) директора (або його представника) про те, що трапилося. Подальші дії представника адміністрації зводяться до надання допомоги хворому вчителю й керівництву групою учнів протягом занять. 
6. Учитель повинен застосовувати заходи дисциплінарного впливу на учнів, які свідомо порушують правила безпечної поведінки під час занять.
7.Учитель повинен доводити до-відома директора всі недоліки в забезпеченні охорони праці учнів, що знижують безпеку життєдіяльності й працездатність організму людини (недолік освітленості, несправність апаратури, люмінесцентних ламп, та ін.).
8. Учитель зобов’язаний слідкувати за тим, щоб учні:
- не починали роботу без дозволу вчителя,
- не залишали робочого місця без дозволу вчителя,
- використовували тільки справне канцелярське приладдя,
- розташовували матеріали на робочому столі так, щоб уникнути їх падіння,
- користувалися канцелярським приладдям тільки за призначенням,
- не відволікались від роботи,
- дотримувались дисципліни та порядку,
- були ввічливими та уважними.
3.2. Вказівки щодо дотримання робочого місця в безпечному стані:
Вчитель повинен слідкувати за тим , щоб на робочих столах учнів знаходились тільки ті прилади та матеріали, учбові посібники, які необхідні для даного уроку.
4. Вимоги безпеки після закінчення роботи
Учень повинен організувати здачу робочого місця після закінчення роботи в такому порядку:
а) здати робочі матеріали вчителю,
б) прибрати робоче місце,
в) виходити з кабінету тільки з дозволу вчителя.

5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях 
1 За виявлення будь-яких ознаках предаварійной ситуації (запах паленої ізоляції, дим, крики учнів, запах газу та ін.) учитель повинен швидко цінити створену обстановку.
2. Учитель у передаварійній ситуації повинен подбати про безпеку учнів і надати їм необхідну допомогу. Вчитель повинен перевірити наявність учнів а списком у місці збору, якщо довелося покинути приміщення для занять.
3.Про передаварійну ситуацію (аварійну ситуацію) необхідно повідомити директора або представника адміністрації.
4.В умовах аварійної ситуації, що розвивається, вчитель повинен уникнути виникнення паніки серед співробітників і учнів.
5.Діяти в аварійній ситуації потрібно за вказівкою директора школи (або його представника) з обов'язковим дотриманням заходів особистої безпеки.
6.У зв’язку із виникненням небезпеки здійснити евакуацію учнів та співробітників згідно плану евакуації із приміщення Евакуювати учнів з приміщення треба швидко, але без паніки й метушні, не допускати зустрічних і пересічних потоків людей.
7.Залишаючи приміщення, необхідно відключити всі електроприлади й устаткування, виключити світло, щільно зачинити двері, вікна, кватирки.
9. При виникненні пожежі використовувати засоби пожежегасіння .Дії вчителя у разі пожежі повинні відповідати інструкції з пожежної безпеки в школі.
10. Учитель повинен уміти надавати першу долікарську допомогу потерпілим в аварійній ситуації. Прийоми й способи надання першої долікарської допомоги повинні відповідати викладеним в інструкції з першої долікарської допомоги, затвердженої директором школи. 
11.При порушенні електропроводки - відключити напругу на електричному розподільному щиті У зв’язку з нещасним випадком, надати першу медичну допомогу потерпілому, викликати медичного працівника школи.