УКРАЇНСЬКА МОВА
за підручником М.С. Вашуленко, С.Г. Дубовик
119 годин
І семестр – 64 години (4 години на тиждень)
ІІ семестр – 55 годин (3 години на тиждень)
І семестр
№ з/п |
Тема уроку
|
Дата |
Прим. |
Звуки і букви. Склад. Наголос. |
|||
|
Звуки мовлення. Звуко - буквений аналіз слів. |
|
|
|
Заміна, вилучення, додавання одного зі звуків слова. Аналітико-синтетичні вправи зі словами. |
|
|
|
Букви. Українська абетка (алфавіт). |
|
|
|
Назви літер за абеткою. Каліграфічне написання малих букв алфавіту. |
|
|
|
Каліграфічне написання великих букв алфавіту. Звуко- буквений аналіз слів. |
|
|
|
Розташування слів в алфавітному порядку. Робота з орфографічним словником. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Склад. Перенос слів з рядка в рядок складами. |
|
|
|
Правило переносу слів зі збігом приголосних звуків. |
|
|
|
Правило переносу слів з буквами й та ь. Закріплення правил переносу слів з рядка в рядок. |
|
|
|
Голосні звуки, позначення їх буквами на письмі. |
|
|
|
Позначення буквами я, ю ,є, ї двох звуків. Перенос слів із сполученням йо. |
|
|
|
Наголос. Наголошені і ненаголошені склади і звуки. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Визначення наголошених складів, звуків. Роль наголосу в значенні слова. |
|
|
|
Ненаголошені голосні звуки [е],[и]. Спостереження за вимовою і написанням. Перевірка ненаголошеного голосного за допомогою наголосу. |
|
|
|
Перевірна робота. Мовна тема. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Приголосні звуки, позначення їх буквами на письмі. |
|
|
|
Звук [ф], позначення його буквою ф. Порівняння вимови слів зі звуком [ф] та звукосполученням [хв]. |
|
|
|
Звуки [дж],[дз],[дз’] - вимова і позначення на письмі. Перенос слів з буквосполученнями дж, дз. |
|
|
|
Звук [ґ], буква ґ. Зіставлення вимовляння звуків [ґ] - [г]. |
|
|
|
Буква щ, позначення нею звукосполучення [шч]. |
|
|
|
Уявлення про дзвінкі і глухі приголосні звуки. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Вимова та написання слів із дзвінкими приголосними в кінці слова і складу. |
|
|
|
Закріплення знань про дзвінкі і глухі приголосні. Складання розповіді за малюнком. |
|
|
|
Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних знаком м’якшення (ь). |
|
|
|
Позначення м’якості приголосних перед [о]. Перенос слів зі знаком м’якшення. |
|
|
|
Зразок звуко - буквеного аналізу слова. Вправляння у переносі слів. |
|
|
|
Тренувальні вправи у написанні, звуко - буквеному аналізі слів з м’якими приголосними. Навчальне аудіювання. |
|
|
|
Позначення м’якості приголосних буквами я, ю ,є, ї . |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Закріплення знань про тверді і м’які приголосні. Звуко - буквений аналіз слів. |
|
|
|
Подовжені м’які приголосні звуки, позначення їх на письмі. |
|
|
|
Перенос слів із м’якими подовженими звуками. |
|
|
|
Звуко - буквений аналіз, вимова і написання слів з подовженими м’якими приголосними. Складання розповіді за малюнком. |
|
|
|
Апостроф. Правило вживання апострофа. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Тренувальні вправи у вимовлянні, читанні та написанні слів з апострофом. |
|
|
|
Перевірна робота. Мовна тема. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Правило переносу слів з апострофом. Узагальнюючий урок по темі. |
|
|
Мова і мовлення |
|||
|
Уявлення про мову як засіб людського спілкування. Українська мова - державна мова України. |
|
|
|
Усне і писемне мовлення . Культура мовлення. |
|
|
|
Сила голосу і швидкість мовлення. Практичне ознайомлення зі словами - звертаннями. Побудова діалогу за поданими запитаннями. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Слова ввічливості. Ситуативні діалогічні вправи для засвоєння етикетних форм спілкування. Діалог. |
|
|
Текст |
|||
|
Поняття про текст. Розрізнення групи окремих речень і тексту. Заголовок. |
|
|
|
Добір заголовків до текстів. Вправляння у стислому переказуванні тексту. |
|
|
|
Будова тексту: зачин, основна частина, кінцівка. Аудіювання. |
|
|
|
Типи текстів: текст - розповідь, текст - опис, текст - міркування. Складання різних типів текстів. |
|
|
Речення |
|||
|
Поняття про речення. Основні ознаки речення. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Зв’язок слів у реченні. Поділ тексту на речення. |
|
|
|
Розповідні речення. Розділові знаки в кінці розповідних речень. |
|
|
|
Питальні речення. Розділові знаки в кінці питальних речень. Репліки. |
|
|
|
Закріплення знань про розповідні і питальні речення. |
|
|
|
Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Узагальнення знань про розповідні, питальні і спонукальні речення. |
|
|
|
Перевірна робота. Списування. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Головні слова в реченні. Складання речень. |
|
|
|
Зв’язок слів у реченні за питаннями. |
|
|
|
Перевірна робота. Диктант. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Складання і поширення речень. Узагальнюючий урок по темі. |
|
|
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку
|
Дата |
Прим. |
|
Слово Слова, які означають назви предметів |
|
|
|
Слова, які означають назви предметів. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Розпізнавання слів – назв предметів за питаннями хто? що? |
|
|
|
Групування предметів за родовими і видовими ознаками. Складання речень. |
|
|
|
Змінювання іменників (без уживання терміна) за зразком:один - багато. Словниково-логічні вправи. |
|
|
|
Велика буква в іменах, по-батькові та прізвищах людей. |
|
|
|
Велика буква у кличках тварин. Складання опису тварини. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Закріплення знань про вживання великої букви в іменах людей та кличках тварин. |
|
|
|
Велика буква у назва міст, сіл, вулиць, річок. |
|
|
|
Перевірна робота. Диктант. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Узагальнюючий урок по темі. |
|
|
Слова, які називають ознаки предметів |
|||
|
Слова, які називають ознаки предметів. |
|
|
|
Зв’язок прикметників з іменниками в реченні. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Змінювання прикметників разом з іменниками за зразком:один - багато. |
|
|
|
Тренувальні вправи на добір ознак, характерних для окремих предметів. |
|
|
|
Закріплення вивченого про прикметник. Навчальне аудіювання. |
|
|
|
Прикметники близькі та протилежні за значенням. |
|
|
|
Перевірна робота. Мовна тема. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Узагальнюючий урок по темі. |
|
|
Слова, які називають дії предметів |
|||
|
Слова, які називають дії предметів. Складання речень за малюнками. |
|
|
|
Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах. |
|
|
|
Тренувальні вправи на знаходження дієслів у реченнях. Складання речень за схемами. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Зв’язок дієслів з іменниками в реченні. Доповнення тексту. |
|
|
|
Закріплення знань про прикметник. Аудіювання. |
|
|
|
Спостереження за словами - назвами дій, близькими і протилежними за значенням. |
|
|
|
Уявлення про службові слова і їх роль у реченні. |
|
|
|
Вправляння у доречному вживанні службових слів у реченнях. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Прийменник. Написання прийменників окремо від інших слів. |
|
|
|
Перевірна робота. Мовна тема. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Узагальнюючий урок по темі. |
|
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова |
|||
|
Корінь слова і спільнокореневі слова . |
|
|
|
Розпізнавання спільнокореневих слів, визначення в них спільної частини – кореня. |
|
|
|
Добір спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Вправляння в доборі спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови. |
|
|
|
Розрізнення спільнокореневих слів та слів, близьких за значенням. |
|
|
|
Вимова і правопис слів із ненаголошеними звуками [е] - [и] в корені слова. |
|
|
|
Вправи на закріплення знань про правила перевірки ненаголошених [е] - [и] в корені слова. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Узагальнення знань про написання ненаголошених [е] - [и] в корені слова. Звуко- буквений аналіз слів. |
|
|
|
Перевірна робота. Диктант. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Узагальнюючий урок по темі. |
|
|
Повторення вивченого за рік |
|||
|
Повторення вивченого про текст, види текстів. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Повторення вивченого про слово. |
|
|
|
Перевірна робота. Списування. |
|
|
|
Аналіз перевірної роботи. Повторення вивченого про речення, види речень. |
|
|
|
Повторення вивченого про апостроф. |
|
|
|
Повторення про слова – назви ознак предметів. |
|
|
|
Урок розвитку зв’язного мовлення. |
|
|
|
Підсумковий урок за рік. |
|
|