Сценарій першого уроку у першому класі Автор Самофат І.О.
Тема . Перший раз у перший клас.
Мета. Познайомити першокласників із поняттями «школа», «клас», «директор». Провести заочну екскурсію по школі, познайомити з її устроєм, гуртками та результатами їхньої роботи. Розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше уявлення про правила для учнів. Розкрити важливість дотримання режиму дня для здоров’я дітей. Сприяти формуванню у дітей позитивної мотивації навчання , учнівської активності, дисциплінованості. Актуалізувати знання, отримані раніше ( знання казок , уміння розгадувати загадки та виконувати арифметичні обчислення). Вчити робити узагальнення та висновки. Виховувати бажання навчатись, дружити, а також комунікативні якості.
Обладнання. Мультимедійний проектор, екран.
Очікувані результати. Розуміння учнями, що вони вже школярі; уміння слухати, бути активними. Формування навичок рефлексії. Хід уроку 1.Привітання.
Дорогі наші малятка! Любі хлопчики й дівчатка! Дуже раді вас вітати на сьогоднішньому святі!
Багато добрих , нових знань ми тут приготували вам. І перша сходинка для вас – це перший вчитель, перший клас.
Вас привели нам тата й мами, бо ви вже стали школярами. І хоча це перший клас – важливим буде він для вас!
Ой, Валентино Павлівно, повинна спитати, а як же дітей нам тепер розрізняти? Як нам дізнатись, де ваші, де наші? Їх тут так багато, і всі в першім класі!
Ірино Олексіївно, різнити їх не важко – 1 – А – мої дітки, а 1 –Б – це ваші.
1-А , усміхніться, і нам помахайте. 1-Б, теж всміхніться і поплескайте. А ще одне одному ви помахайте, ласкаво всміхніться, й гарненько сідайте.
Тепер прийміть від нас вітання, інайщиріші побажання Здоров’я міцного , надії, і щоб збувались ваші мрії!
2.Подорож по школі.
Сьогодні зробим перші кроки з дванадцяти майбутніх років. І зараз ми у дружнім колі помандруємо по школі.
Школа – це великий дім і керувать непросто ним. Та в школі є така людина, яка працює безупинно.
Директор. У школі фігура центральна. Коли він на місці, то й школа у шані. Директор в нас талановитий, і дуже-дуже працьовитий.
Помічників директор має, їх ми завучами називаєм. Вони йому допомагають і про добробут школи дбають.
Рушаймо далі у мандрівку, подивимось шкільну домівку. Ось наш великий коридор – це хол, сюди заходять всі, хто б не прийшов.
Із холу потрапляємо в їдальню, де нагодують діток смачно й гарно.
Спортивні зали є – велика і мала, щоби у діток сила й витримка була.
Ну а коли не хочеться стрибати, чи книжечку потрібно прочитати, У будь-яку погоду – в дощ, чи спеку –зуcтріне радо вас бібліотека.
Є також в школі медсестра, щоб здоровою була вся дітвора. І актова зала, й комп’ютерний клас завжди у школі чекають на вас.
І вчителі, зустрівши вас, заведуть в затишний клас, Вас навчатимуть віднині , бо ви – майбутнє Батьківщини. Ми вас занурим без вагань у безмежне море знань. Але знайте, що віднині будуть злети і падіння.
Але труднощів не бійтесь! Будьте стійкими, борітесь! Вчіться, рук не покладайте, ліні волю не давайте!
Ну а ми у той же час завжди підтримаємо вас. Чи допомогу, чи пораду ми вам надати завжди раді.
Незвичайна наша школа, вона єднає всіх у коло. Всіх запрошує в гуртки, а вони в нас ось такі.
Ось тут ростуть юні таланти – співаки і музиканти. Від душі вони співають, та ще й вроду гарну мають.
Танцюристи в нас в пошані, бо прекрасні мають дані: Вміють колесо крутити, на шпагаті ще сидіти, Викрутаси, піраміди – чудо творять непосиди.
Спортсменом в школі стати можна, й походи опанує кожен. Лише бажання треба мати, й сміливо труднощі долати.
Ще діти вміють оживити на тканині справжні квіти. Усі старанно вишивають і серветки виплітають.
Малюють впевнено картини юні художники невпинно. Ретельно фарби добирають та участь в конкурсах приймають.
Є ще й театр в нашій школі. Він не звичайний, а ляльковий. Тут діти вчаться залюбки, готують сценки і казки.
Якщо спортсмен ви чи артист, чи ще до чого є в вас хист – Всі ці гуртки у зручний час завжди чекатимуть на вас.
3. Актуалізація знань, набутих в садочку.
Та потрібно пам’ятати, що не варто позіхати, а завжди уважним бути і про навчання не забути.
Я знаю хлопчика одного, і зараз розповім про нього. А ви послухайте мене – а раптом хто впізна й себе?
Перший раз малий Микола Став збиратися до школи. Олівця поклав у сумку, Книги, ручку, зошит, гумку, М”яч, перо, граблі, подушку, На обід м”яку пампушку, Двох ведмедиків, лопату, Білочку руду хвостату, Лук, і стріли, і рушницю, Ще й пухкеньку паляницю, Ще й стільця, стола і парту, І географічну карту, Трактора, машинку, мило – Вже й надворі звечоріло. Сів Миколка, дума думку: "Чи усе поклав у сумку?
Уважно слухали весь час? Нема такого серед вас?
Тоді продовжимо урок і зробимо наступний крок.
Ну, і щоб не гаять час, запитати хочу вас. А ви хором промовляйте, «так», чи «ні» відповідайте.
Чи веселі йшли до школи? (Так) Лінь – дрімоту побороли? (Так) Чи готові ви дружити – в колективі дружно жити? (Так) Чи може хочеться поспати? (Ні) Чи може з друзями пограти? (Ні) То ви прийшли сюди навчатись? (Так) А може труднощів боятись? (Ні) Скажіть, портфелі ви придбали? (Так) А чи усе туди поклали? (Так)
Ой, щось я вірю неохоче! Перевірити вас хочу.
Загадаю вам загадки – доберіть – но їм відгадки. Але прошу не кричати – просто руку піднімати. І нехай відповідає той, кому я дозволяю!
Чи домовились ми з вами? Ви й справді стали школярами…
То усі ладком сідайте і кмітливість підключайте. А екран наш чарівний скаже нам, чи ви праві.
1)Як минає тепле літо, то спішать до неї діти. Сміх і гам дзвенить довкола – Відкриває двері … ( школа )
2)Буває в лінію й в клітинку, У ньому пише кожна дитинка. ( зошит )
3) Язика не має, а всіх грамоти навчає. ( книга)
4) Спокою вона не знає, дітям креслить помагає. Різні лінії, фігури, щоб прямими вони були. ( лінійка)
5) Виводить букви і слова ота цікава штучка. В руці виблискує здаля нова , гарненька … ( ручка)
6) Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі. На папері походили, кольори свої лишили. Звуться палички оці кольорові… ( олівці )
Ой, які ж ви молодці – взяли до школи речі всі. Усі уважні та кмітливі, тож будьте ви завжди такими.
4. Фізкультхвилинка.
А тепер у нас розминка, а тепер фізкультхвилинка. Сядьте рівно біля парт, починаємо наш старт. Ось, зігнули так ручата, й полетіли, мов качата. Хвостиками покрутили і голівки нахилили. До сонечка потяглися, потім в боки так взялися. Нумо дружно танцювати і як слід відпочивати. Танець Вправо разом нахилились, вліво, щоб не помилились, Руки вниз ми опустили, й трохи ними потрусили. Шію трішки розім’яли , знов рівненько посідали. А тепер мерщій до справ, кожен вченим щоб з вас став.
Дуже добре! Відпочили? Трохи відновили сили? Тож робимо наступний крок і продовжуєм урок.
5. Актуалізація знань про казки.
Я ще вас трішки поморочу, бо дізнатись дуже хочу, Чи відомі вам казки? Дуже добре! А які? ( Діти називають відомі їм казки )
Що ж , прекрасно! Браво! Браво! Ви казки згадали жваво. А тепер скажіть, готові ви казки згадати знову?
Тоді спробуйте, впізнайте, цих героїв пригадайте. Як кого зовуть , скажіть, і казочку також назвіть.
Хто кругленький, наче м’ячик весело по лісі скаче, Від діда з бабою утік, попав лисиці на обід? (колобок)
А тут живе звірят багато – можу вам я їх назвати: Зайчик – стрибайчик , і мишка – шкрябушка, Лисичка – сестричка, і жабка – квак ушка, Ведмідь – набрід ь, і братик – вовчик – всі оселились тут охоче. (рукавичка)
А ось іще малий бичок, має дивний він бочок. Смолою дід бичка залив, а бичок ведмедя зловив. (солом’яний бичок)
Мама – кізка в ліс пішла, діткам молочка знайшла. Вона пісню їм співала, злого вовка проганяла. (вовк і 7 козенят)
В мене й інша є коза, - вона справжня дереза. Всіх навколо підманула, сильно хвостиком махнула, Ніжками затупотіла – хатку зайця захопила. (коза - дереза)
Він веселий і незлобний, цей хороший дивачок. Дружать з ним сова та ослик, і маленький П’ятачок . До прогулянки він ласий, є на мед чутливий нюх. Та ім’я цікаве має цей ведмедик … (вінні - пух)
Багатьом був невідомий, нині з кожним подружив. З казки в кожного удома хлопчик – цибулинка жив. Дуже просто, мелодійно він зоветься … (чіпполіно)
Він дружок звірятам, дітям, він живий, як я і ти, Та таких у цілім світі нам ніде більш не знайти. Це тому, що він не пташка, і не тигр , і не комашка, Він не котик, не щеня, не бабак, не білченя. Він знімається в кіно і відомий всім давно. Упізнать його не важко, а зоветься …(чебурашка)
6. Рахунок.
Ну що ж , ви знаєте казки, слухаєте їх залюбки. Тепер я дуже хочу знати – чи вмієте ви рахувати?
Ось хочу я переконатись, що ви не просто вихвалялись. Вам задачку задаю – дайте відповідь свою.
Добрий лікар Айболить склавши руки не сидить. Черга вже на лікування: « Я за вами! Хто останній?» Всі приходять: дві пташини, черв’ячок і поранений жучок, Тигр, лев, їжак, щеня, мишеня і кошеня. Добрий лікар Айболить хворих вилікує вмить. Тож кажіть, мерщій, усім, скільки ж тут всього тварин ?
Що ж, рахуєте ви класно, і поки що усе прекрасно. Відповідаєте завзято. А в мене ще завдань багато.
Скажіть, а ви уважні діти? Чи не набридло вам сидіти? Тоді – увага на екран – нове завдання буде там.
1.Подивіться на картинку: де силует цього будинку?
2.Ось для вас нове завдання: виконайте віднімання.
Що ж, добре ви відповідали, і гарно руки піднімали. Тепер, скажіть, будь ласка, діти, для чого в школу вам ходити?
( Діти відповідають )
Що ж, ви добре зрозуміли, для чого в школу ви прийшли. Тому ми щиро вам бажаєм, щоб ви усе це здобули.
7. Знайомство із режимом дня школяра.
А щоб усі вас поважали, щоб любили і пишались, Не багато і не мало – треба знати десять правил.
1)Як прокинувся , вставай, ліні волю не давай ,
2)Квіточку роса умила, а тебе умиє мило,
3)Далі ти не поспішай, а з самого початку для укріплення здоров’я виконай зарядку.
4)Ще важливим елементом буде твій сніданок, Бо забезпечує він сили аж на цілий ранок.
5)І дивись, не барись, в школу швидко – швидко мчись, Та перевір спочатку, в портфелі все в порядку ?
6)В школі , в класі не брудни не брудни, Сміття побачиш – підніми. Не носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки, кнопки, цвяхи, сірники, а носи носовики. будь охайним завжди сам, уникай дірок і плям.
7)А коли пройдуть уроки, відновити сили слід. Тут вам стане у нагоді ваш смачнесенький обід.
8) Про здоров’я зажди дбай і на вулиці гуляй, Старшим , близьким не груби, менших поважай , люби.
9) І щоб тобою всі пишались, перехожі задивлялись, Так роби, щоб люди звикли – ти в усьому завжди приклад. Про вечерю не забудь і завжди веселим будь. 10) Щоб завжди здоровим бути і нічого не забути, Щоб навчатися прекрасно, треба спать лягати вчасно.
Цей розпорядок треба знати і завжди його пам’ятати . Користуватись треба ним. Він називається … ( режим )
8. Рефлексія.
Чи вам сподобався урок? Тоді наступний буде крок. Я тепер у вас спитаю що ж ви тут запам’ятали? Чим більше кожен пригадає, тим краще сонечко засяє То що сподобалося вам? Про що розкажете батькам?
( Діти відповідають)
( Екскурсія по школі, про гуртки, фізхвилинка, Як Микола збирався в школу, Грали в ігри, розгадували загадки, пригадали казки, розв’язували задачу, приклади, повторили розпорядок дня , вчились бути учнями, гарно відповідати, познайомились .)
От, скільки виростили квітів, бо ви були уважні, діти. Тож собі поаплодуйте. А тепер тишу налаштуйте. А хто мене ще не почув , про те, що він школяр – забув? Нема таких? Почули всі? Ой, які ж ви молодці!
9. Підсумок уроку.
Школа двері вам відкрила, бо знання – велика сила. І закликає вчитись вас. Тож навчайтесь! В добрий час!
Урок закінчено, малята! При цих словах вам треба встати. Ви гарно так відповідали, що ставлю всім 12 балів!
Ну, а тепер часу не гайте, гарненько парами ставайте.
|